Omvang van de werkzaamheden
Small
Sector
Humanitaire services
Doelen
Bekendheid vergroten
Donateurs vinden
Effectief communiceren en samenwerken
Geld inzamelen
Productiviteit verbeteren en werkprocessen stroomlijnen
Uw bereik vergroten
Verkeer naar uw website leiden
Vrijwilligers werven, opleiden en betrokken houden
Foto ter beschikking gesteld door
Thrive DC
Uitdaging
16,4% van de totale bevolking van Washington D.C. leeft onder de armoedegrens1. Bovendien stijgen de huizenprijzen elk jaar. Momenteel zijn er 7400 mensen dakloos2. Thrive DC moet snel en op schaal actie ondernemen om te voorkomen dat nog veel meer mensen in D.C. dakloos worden.
"Wanneer je drie miljoen dollar inzamelt om duizenden maaltijden per jaar te serveren of mensen van een verslaving af te helpen, na een gevangenisstraf te integreren of aan werk te helpen, is het ontzettend belangrijk dat je daar efficiënt mee omgaat. Dankzij Google voor Non-profitorganisaties kunnen we effectiever werken."
Daniel Meloy, directeur Ontwikkeling bij Thrive DC
Verhaal
Een gemiddelde ochtend bij Thrive DC begint met een stevig ontbijt dat aan 150 tot 200 mensen wordt geserveerd. Daarna kunnen cliënten ook de wasserette en douches gebruiken. Verder coördineert Thrive DC gedurende de week verslavingszorg, reclasseringsprogramma's, een voedselbank, sollicitatietraining, toegang tot een computerruimte en een postservice voor duizend cliënten. De 16 werknemers van Thrive DC helpen elk jaar meer dan 2000 cliënten, coördineren 2400 vrijwilligers, serveren 160.000 maaltijden en distribueren meer dan 63.000 kilo voedsel via de voedselbank.
Hun sleutels tot succes zijn een productief team, een goed gestructureerd vrijwilligersbeheersysteem en een efficiënte fondsenwervingsstrategie. Toen het team van Google voor Non-profitorganisaties het kantoor van Thrive DC in Washington bezocht, waren we trots dat dit alles mogelijk wordt gemaakt door onze producten.
Efficiëntie is essentieel voor een kleine staf die de levens van duizenden mensen probeert te verbeteren. Met Google Workspace werkt Thrive DC nog productiever. Ze gebruiken bijvoorbeeld Google Agenda om elke week honderden vrijwilligers aan 6 programma's toe te wijzen. De afspraken krijgen een kleurcode, zodat iedereen in één oogopslag kan zien welke groepen er vrijwilligersactiviteiten hebben en wanneer. Met Google Drive en Meet wordt de samenwerking naar een hoger niveau getild: "Als we onze vrijwilligers coördineren, werken we allemaal in dezelfde Google-spreadsheet. Daardoor hebben we in 2 uur een taak af waar we anders 2 weken over zouden doen", vertelt Kira Lanier, ontwikkelingsmanager bij Thrive DC. "Als we niet bij elkaar zitten, communiceren we via onze Hangouts-groepschat."
"Dankzij Google Workspace werken we sneller en houden we meer tijd over voor dienstverlening aan de gemeenschap."
Kira Lanier, ontwikkelingsmanager bij Thrive DC
'Dienstverlening aan de gemeenschap' heeft bij Thrive DC een heel specifieke betekenis. Het gaat erom een kwetsbare groep mensen elke dag eten en zorg te bieden, maar ook om ondersteuningsprogramma's voor daklozen te ontwikkelen zodat ze weer in de maatschappij kunnen integreren, zichzelf kunnen redden en een baan en uiteindelijk weer een huis kunnen vinden. Voor zo'n mooi streven heb je wel steeds meer middelen nodig. De traditionele, offline vorm van fondsenwerving is nog steeds belangrijk voor Thrive DC, maar de fondsenwerving via direct mail groeit niet. De online tool Ad Grants biedt nu een nieuwe mogelijkheid voor fondsenwerving. "Donateurs kennen ons steeds beter, en dat komt omdat we kosteloos online kunnen adverteren. Zonder Google zouden we daar de middelen niet voor hebben", aldus Alicia Horton, Executive Director. De online donatiekanalen van Thrive DC groeien nu jaarlijks met percentages in de dubbele cijfers.
De impact van Google voor Non-profitorganisaties
- Google Workspace draagt veel bij aan de manier waarop Thrive DC werkt, vrijwilligers coördineert, communiceert en zelfs talent zoekt. Het team kon voor het eerst een medewerker op een andere locatie aannemen. Via Meet voor videovergaderingen en Google Drive voor het delen van documenten kan iedereen makkelijk en gelijktijdig samenwerken vanaf verschillende locaties.
- Google Workspace en Ad Grants zijn kosteloos. Die kostenbesparing staat gelijk aan meer dan 1000 doktersafspraken en 40.000 extra maaltijden per jaar voor de cliënten van Thrive DC.
- Ad Grants heeft het volgende opgeleverd:
- De online donaties in 2018 zijn met 38% gestegen ten opzichte van 2017.
- De website is zo zichtbaar geworden dat Thrive DC nu genoeg vrijwilligersaanmeldingen via internet krijgt en geen tijd meer aan werving besteedt. Dat scheelt elk jaar 40 dagen werk. Hierdoor bespaart Thrive DC kosten ter waarde van 5400 doktersafspraken voor de gemeenschap.
1Bron: U.S. Census Bureau, District of Columbia, Quick Facts, 2017
2Bron: United States Interagency Council on Homelessness