Omvang van de werkzaamheden
Small
Doelen
Informatie delen
Items opslaan en indelen in de cloud
Privacy en beveiliging verbeteren met e-mail
Foto ter beschikking gesteld door
Navigators USA
Uitdaging
Omdat Navigators overal in de Verenigde Staten actief is, heeft de organisatie de beste tools nodig om een groot netwerk van vrijwilligers en groepsleiders in het hele land te coördineren en met hen te communiceren. Bovendien moet Navigators de persoonlijke gegevens van een groeiend aantal deelnemende gezinnen ordelijk en veilig bewaren.
Verhaal
Met Google Spreadsheets kan Navigators de inventaris van insignes, uniformen en petten in realtime bijhouden en ervoor zorgen dat lokale afdelingen over al het benodigde materiaal beschikken. Bovendien kunnen privacy en toegangsrechten worden beheerd met behulp van Google Discussiegroepen en Google Sites: het is immers belangrijk dat alleen de ouders binnen een bepaalde lokale afdeling de betreffende informatie te zien krijgen. De organisatie gebruikt Google Formulieren om snel en gemakkelijk feedback te verzamelen van afdelingsleiders en zet Drive in om ideeën voor reisjes uit te wisselen met andere lokale afdelingen.
"Dankzij Google voor Non-profitorganisaties houden we tijd en geld over om ons echt op onze missie te richten. Google biedt ons een compleet nieuwe manier om een nationale organisatie te beheren met een beperkt budget. Ik hoef me geen zorgen te maken over de technologie: die is kosteloos en altijd beschikbaar."
Robin Bossert, oprichter en algemeen directeur
Impact
Aangezien Navigators USA meer dan honderd onafhankelijke lokale afdelingen in de Verenigde Staten heeft en het budget zeer beperkt is, wordt er gebruikgemaakt van allerlei Google-tools om de organisatie te beheren en uit te breiden.