Omvang van de werkzaamheden
Large
Doelen
Bekendheid vergroten
Gegevens visualiseren op een kaart
Geld inzamelen
Foto ter beschikking gesteld door
NRDC, Point Loma, Kip Evans
Uitdaging
De NRDC begrijpt hoe belangrijk het is een verhaal te vertellen om mensen voor te lichten en steun te krijgen voor het milieubeleid. Als een van de grootste en meest invloedrijke milieuorganisaties die zich inzetten voor bescherming van onze planeet, moet de Natural Resources Defense Council effectief communiceren, inzicht hebben in verzamelde gegevens en meer verkeer naar de eigen website genereren.
Verhaal
De NRDC vergroot het bewustzijn voor milieuproblemen die ons allemaal aangaan door gegevens in beeld te brengen en meer verkeer naar zijn website te halen. De NRDC kan bij elke stap van het verhaal dat de organisatie wil vertellen, rekenen op de tools van Google voor Non-profitorganisaties.
De NRDC maakt ook gebruik van Google Maps en Google Earth om zorgen met betrekking tot het milieu visueel veel krachtiger en inzichtelijker over te brengen, en potentiële donateurs effectiever te bereiken.
En wanneer de NRDC de boodschap van de organisatie verspreidt, kan hij met Google Analytics zien welke impact die boodschap heeft. YouTube is een waardevol platform gebleken voor de organische verspreiding van foto- en videomateriaal over belangrijke onderwerpen. De NRDC maakt ook gebruik van Ad Grants om te zorgen voor maximale zichtbaarheid.
"Tijdens de eerste weken van de olieramp liet NRDC via het YouTube-kanaal aangrijpende beelden [zien] ... Een van de video's die we hadden geüpload, 'Yours Truly, BP', kreeg zonder enige betaalde marketing meer dan 100.000 weergaven."
Kim Ranney, directeur Contentmarketing bij de NRDC
Impact
De tools van Google voor Non-profitorganisaties zijn van onschatbare waarde geweest voor de NRDC bij de verspreiding van zijn boodschap onder nieuwe en bestaande doelgroepen. Tot nu toe zijn er al 7,7 miljoen bezoekers via Google Ads op de site terechtgekomen, wat vergelijkbaar is met een advertentiewaarde van $ 5,3 miljoen.
De NRDC stelt overtuigend beeldmateriaal samen om nieuwe doelgroepen voor te lichten, te inspireren en betrokken te maken. Via het YouTube-kanaal probeert de organisatie zo veel mogelijk mensen te bereiken. Na de olieramp in de Golf van Mexico werd een video met beelden van door de ramp getroffen mensen en dieren meer dan 100.000 keer bekeken zonder betaalde marketing.