Charity: Water
663 miljoen mensen leven zonder schoon drinkwater. De missie van charity: water is om dit te veranderen door mensen in ontwikkelingslanden te voorzien van schoon en veilig drinkwater. De organisatie werkt samen met tientallen lokale partners in het buitenland en heeft al meer dan 21.000 waterprojecten voltooid om zo meer dan 6,4 miljoen mensen te voorzien van drinkwater, hygiëne en betere sanitaire voorzieningen.
Onze missie is om elke persoon op deze planeet te voorzien van schoon en veilig drinkwater, en met hulp van Google komen we elke dag een stapje dichter bij ons doel.
Tyler Riewer, directeur Merkcontent
Impact
"Dankzij Google voor Non-profitorganisaties nam het siteverkeer in één jaar tijd met 350% toe, trokken we 300% meer bezoekers en lukte het ons 333% meer videoweergaven te realiseren", zegt Tyler Riewer, manager Merkcontent van charity: water.
Sinds het team Google voor Non-profitorganisaties gebruikt, zijn de online activiteiten snel toegenomen. De organisatie zette tevens een community van enthousiaste supporters op door middel van persoonlijke YouTube-bedankvideo's, de mogelijkheden van Google Maps en via zoekgebaseerde advertenties en social media.
Charity: water startte in september 2015 de jaarlijkse inzamelingscampagne met als thema #NothingIsCrazy, waarbij gewone mensen werden aangemoedigd iets bijzonders te doen om geld in te zamelen voor schoon water. Met tools van Google wist de organisatie tijdens de campagne meer dan 1900 mensen te inspireren om geld in te zamelen. Er werd $ 1,8 miljoen opgehaald waarmee charity: water meer dan 60.000 mensen in ontwikkelingslanden van schoon drinkwater kon voorzien. Dankzij Google Analytics kreeg het team inzicht in de deelnemers, konden de conversiepercentages worden vastgesteld en konden er grafiekweergaven voor de promotievideo van de campagne worden gemaakt.
Charity: water gebruikt nu tools van Google om nieuwe doelgroepen te bereiken en mensen via het maandelijkse donatieprogramma The Spring aan te moedigen te investeren in een wereld waar iedereen schoon drinkwater heeft.
Ontdek hoe andere organisaties een verschil maken met Google voor Non-profitorganisaties.
WaterAid
WaterAid ontwikkelt met tools van Google interessantere en interactieve content, waardoor de banden met donateurs worden versterkt.
Jane Goodall Institute
JGI gebruikt Google Earth om informatie over ontbossing in kaart te brengen en met de rest van de wereld te delen.
Kiva
Kiva activeert de gemeenschap door gelijkgestemden, vrijwilligers en gebruikers via YouTube aan te sporen hun verhaal te delen.