Veelgestelde vragen
Op deze pagina kunt u antwoorden vinden op veelgestelde vragen over Google voor Non-profitorganisaties.
Kunt u niet vinden wat u zoekt?
-
Zijn Google voor Non-profitorganisaties en de bijbehorende producten in elk land beschikbaar?
Google voor Non-profitorganisaties is momenteel beschikbaar in meer dan 65 landen (zie hier de beschikbaarheid per land). Bekijk dit overzicht voor de producten die beschikbaar zijn in jouw land.
-
Wat zijn de deelnamevereisten voor Google voor Non-profitorganisaties?
Organisaties moeten charitatieve non-profitorganisaties zijn met een goede reputatie in hun eigen land en als non-profitorganisaties zijn geverifieerd door de validatiepartner van Google voor Non-profitorganisaties, Percent, om in aanmerking te komen voor Google voor Non-profitorganisaties. Bekijk hier de landspecifieke deelnamevereisten.
-
Ik heb geen toegang tot het Google voor Non-profitorganisaties-account van mijn organisatie. Hoe kan ik toegang aanvragen?
Als u geen toegang heeft tot het lidmaatschapsaccount voor Google voor Non-profitorganisaties van uw organisatie, kunt u volgens de hier beschreven stappen.
-
Ik heb een account voor Google voor Non-profitorganisaties aangevraagd, maar ik heb te horen gekregen dat mijn organisatie niet in aanmerking komt. Waarom niet?
Google voor Non-profitorganisaties is beschikbaar voor organisaties die voldoen aan deze deelnamevereisten. Aan de hand van de informatie op die pagina krijgt u inzicht in de vereisten. Meer informatie over hoe u problemen met betrekking tot geschiktheid kunt oplossen
-
Hoelang duurt dit proces meestal?
Dit duurt meestal ongeveer 3-5 werkdagen. De partner van Google, Percent, moet uw organisatie verifiëren en bevestigen dat u daarbij bent aangesloten.
U krijgt een e-mail als uw organisatie is geverifieerd. U kunt ook inloggen bij Google voor Non-profitorganisaties om de status van uw aanvraag te controleren.
-
Ik heb een e-mail ontvangen waarin staat dat mijn organisatie in aanmerking komt voor Google voor Non-profitorganisaties. Hoe ga ik aan de slag met Google-producten?
Zodra uw organisatie is geverifieerd, kunt u de Google-producten activeren die het best aansluiten op uw behoeften. Ga naar het Helpcentrum voor meer informatie over hoe u toegang krijgt tot Google Workspace for Nonprofits, Ad Grants, het Non-profitprogramma van YouTube en Google Maps Platform-credits.
-
Wat is Percent en wat is de relatie van die organisatie met Google voor Non-profitorganisaties?
Percent werkt samen met bedrijven zoals Google om non-profitorganisaties over de hele wereld in contact te brengen met de technologische tools, hulpbronnen en kennis die ze nodig hebben om hun community te helpen.
Percent controleert juridische en programmatische informatie over uw organisatie om uw status te verifiëren als wettelijk geregistreerde en actief algemeen nut beogende, niet-gouvernementele non-profitorganisatie. Meer informatie over Percent
-
Ik vertegenwoordig een non-profitschool, gezondheidsorganisatie of overheidsinstelling. Kom ik in aanmerking voor Google voor Non-profitorganisaties?
Nee. Op dit moment komt uw organisatie niet in aanmerking voor Google voor Non-profitorganisaties. Ga naar Google for Education als u een school, niet-commerciële organisatie voor kinderopvang, academische instelling of universiteit bent.
-
Ik ben een 501(c)(3)-organisatie in de Verenigde Staten met liefdadigheidsstatus door middel van een groepsvrijstelling die is verstrekt voor een overkoepelende organisatie. Kom ik in aanmerking voor Google voor Non-profitorganisaties?
Als uw organisatie de liefdadigheidsstatus heeft omdat er een groepsvrijstelling aan de overkoepelende organisatie is verstrekt, kunt u nog altijd in aanmerking komen voor Google voor Non-profitorganisaties. U moet een apart onderdeel zijn en beschikken over groepsvrijstelling. Daarnaast moet Google aan de hand van openbare documenten kunnen verifiëren dat voor uw organisatie een groepsvrijstelling geldt op basis van een gekwalificeerde overkoepelende organisatie.
Als u aan de slag wilt gaan, logt u in bij Google voor Non-profitorganisaties en voert u het EIN-nummer van de overkoepelende organisatie in. Als meerdere onderliggende organisaties hetzelfde EIN-nummer gebruiken voor Google voor Non-profitorganisaties, wordt u verzocht een nieuwe aanvraag te beginnen. Wanneer u dat doet, moet u op 'Nieuw account maken' klikken. Vraag niet het eigendom aan van een onderliggende organisatie die u niet herkent.
Meer informatie over groepsvrijstellingen
-
Komt mijn fiscaal gesponsorde organisatie in aanmerking voor Google voor Non-profitorganisaties?
Nee, fiscaal gesponsorde organisaties voldoen niet aan de deelnamevereisten voor Google voor Non-profitorganisaties.