Veelgestelde vragen
Antwoorden op veelgestelde vragen.
Wat is Google Ad Grants?
Google Ad Grants zorgt ervoor dat mensen de goede doelen kunnen vinden die ze willen steunen. Non-profitorganisaties die in aanmerking komen, kunnen hiervoor tot $ 10.000 per maand aan zoekadvertenties krijgen.
Hoe werkt Google Ad Grants?
Met een Google Ad Grants-account kunt u advertenties maken die op Google Zoeken verschijnen. De advertenties van uw organisatie verschijnen op afzonderlijke plekken of vlak onder betaalde advertenties. Het gaat om tekstadvertenties op de pagina's met zoekresultaten van Google.com.
Kijk in ons Helpcentrum voor meer informatie over hoe Ad Grants werkt.
Is het mogelijk om zowel een Ad Grants-account als een standaard, betaald Google Ads-account te hebben?
Ja. Standaardaccounts zijn een goede manier om uw impact te vergroten en gebruik te maken van extra functies, zoals remarketing, beeldadvertenties en videoadvertenties. Uw accounts zullen niet met elkaar botsen, omdat Ad Grants-advertenties in een andere veiling worden aangeboden, na de betaalde advertenties.
We zijn een kleine non-profitorganisatie. Kunnen we op Google.com wel concurreren met grote organisaties? Heeft het Google Ad Grants-programma wel nut voor ons?
Ja. Google Ads beloont relevantie. Kleine, lokale begunstigden die locatiespecifieke zoekwoorden en targeting gebruiken, verschijnen misschien zelfs vóór grote, landelijke organisaties. Non-profitorganisaties kunnen zich nog verder onderscheiden en hun bereik vergroten door te investeren in een standaard Google Ads-account. Vooral in drukke tijden, zoals de kerstperiode, kan dat heel nuttig zijn.
Kan ik mijn advertenties ook op één specifieke locatie tonen?
Ja! Targeting op locatie zorgt ervoor dat uw advertenties worden getoond aan mensen in een specifiek gebied.
U kunt steden, staten, provincies, metropoolregio's, landen en andere regio's kiezen. Wel moet u voldoen aan de vereisten van het geotargetingbeleid als u targeting op locatie instelt voor uw campagnes.
Welke vereisten gelden er voor Google Ad Grants?
Uw organisatie moet een geschikte non-profitorganisatie zijn om in aanmerking te komen voor Google Ad Grants. Bovendien moet uw organisatie een website van hoge kwaliteit hebben die voldoet aan onswebsitebeleid. Tot slot moet de organisatie voldoen aan het programmabeleid.
Hoeveel kost Google Ad Grants?
U hoeft niet te betalen voor Ad Grants-campagnes. Als u voor het programma in aanmerking komt, krijgt u een advertentiebudget van $ 10.000 per maand aan zoekadvertenties. Dit budget kunt u gebruiken voor verschillende campagnes. Als u geld overhoudt, wordt dat bedrag niet bij de volgende periode opgeteld.
Zodra u Ad Grants heeft geactiveerd, wordt uw advertentiebudget automatisch geladen in uw account. U hoeft het dus niet zelf aan te vragen bij Google.
Moet ik elke maand $ 10.000 besteden om mijn Ad Grants te houden?
Nee, u bent niet verplicht iets uit te geven.
Hoe kan ik mij aanmelden voor Google Ad Grants?
Lees de deelnamevereisten en meld u aan voor Google voor Non-profitorganisaties. In deze video wordt de aanvraagprocedure stap voor stap uitgelegd.
Hoe log ik in bij Google Ad Grants?
Zodra u bent geaccepteerd bij Ad Grants, heeft u via het Google Ads-platform toegang tot uw account. Navigeer naar ads.google.com en log in met het e-mailadres waarmee u zich heeft aangemeld voor Google voor Non-profitorganisaties.